Brändin vahvistus promotuotteilla

Tämän päivän kilpailullisessa liikemaailmassa kattavan brändi identiteetin, sekä brändin vahvistaminen on tärkeää menestyksen takaamiseksi.

Jo pitkään tehokkaaksi todettu tapa erottua joukosta on promotuotteilla, joka auttaa brändin vahvistamista.

Tarkoin valituilla promotuotteilla yritys voi luoda kestävää näkyvyyttä, sekä vaikuttaa positiivisesti kohdeyleisön mielenkiinnon herättämiseen.

brändin vahvistaminen promotuotteilla

Tässä postauksessa käymme vaihe vaiheelta läpi, kuinka sinä voit rakentaa vankan brändin käyttäen logo-painettuja tuotteita, keskittyen hyötyihin, suunnitteluun, sekä jakelumenetelmiin, joita tuotteet tuovat tullessaan. Lue tämä lista läpi ja pohdiskele tulevia asioita, mikäli olet vailla boostia näkyvyydellesi. Näin saamme näin yrityksellesi parhaan mahdollisen lopputuloksen valitessamme teille oikeanlaisia tuotteita!

Vaikutus, jonka promotuotteilla voi saada

  • Jotta yritys saa kaiken irti promotuotteista, tulee heidän ymmärtää materian vaikutusvalta – Ja kuinka fyysinen tuote tekee vaikutuksen käyttäjäänsä. Fyysinen, sekä käytännöllinen tuote voi tuoda käyttäjälleen arvoa sen lisäksi, että toimii kävelevänä mainostauluna.

  • Kustannustehokkuus – Promotuotteet tuovat kestävää hyötyä murto-osalla siitä hinnasta, jota voi mahdollisesti kulua klassiseen markkinointiin. Mainostaulut tai maksetut mainokset mediassa voivat maksaa tuhansia euroja, ja niiden ylläpitäminen tulee sitäkin kalliimmaksi.

  • Edistynyt ulottuvuus ja näytteellepano – Promotuotteilla tuleva näkyvyys voi helposti olla laajempaa verrattuna mainostamiseen vaikkapa sosiaalisessa mediassa. Sosiaalisen median tarjoten paljon sisältöä, mainoksesi somessa voi tämän takia helposti jäädä näkymättömiin. Promotuotteet kiinnittävät huomion sellaisissakin paikoissa, jossa media ei ole läsnä.

Aseta päämäärä ja määrittele kohdeyleisösi

  • Aseta selkeä päämäärä – Määrittele lopputulos, jonka tahdot saavuttaa brändisi näkyvyyden kampanjoinnissa. Tämä päämäärä voi vaikuttaa siihen, minkälainen promotuote on paras vaihtoehto tarpeitasi varten.

  • Tunnista kohdeyleisö – Jotta voit valita yrityksellesi parhaimman mahdollisen promotuotteen, tulee sinun tuntea kohdeyleisösi. Kohderyhmäsi voi vaikuttaa suuresti sinulle sopivan promotuotteen valinnassa

  • Tee markkinatutkimusta – Kohderyhmiäsi, sekä potentiaalisia asiakkaita on hyvä tutkia. Riippuen kuinka kohderyhmäsi käyttäytyy tai minkälaisia ostomieltymyksiä heillä on vaikuttaa suuresti siihen, millaisilla promotuotteilla vangitset heidän huomion. On parasta seurata trendejä tunteaksesi kohderyhmäsi parhaiten.

Valitse yrityksellesi oikeanlaiset promotuotteet

  • Linjaus brändisi identiteetin kanssa – Valitsemillasi tuotteilla heijastat brändisi arvoja ja estetiikkaa.

  • Käytännöllisyys ja käyttötarkoitukset – Oikeanlaisilla tuotteilla, joita kohderyhmäsi voi käyttää arjessa varmistaa ja maksimoi näkyvyyden ulkomaailmassa.

  • Laatu ja kestävyys – Valitsemalla varmasti kestäviä ja laadukkaitta tuotteita vahvistat brändisi positiivista imagoa.

  • Uniikit ja luovat tuotteet – Kun valitset uniikin liikelahjan, erotut varmasti joukosta.

Promotuotteiden suunnittelu

  • Sisällytä brändisi tärkeimmät elementit – Promotuotteiden tarkoitus on mainostaa brändiä selkeästi. Onkin siis sanomatta selvää, että yrityksesi logolla, sloganilla ja värien kanssa leikkimisellä, sekä promotuotteilla onkin paljon yhteystä.

  • Yhtenäisyys logotuotteiden kirjossa– On sinulla sitten tarve yhdelle tai useammalle promotuotteelle, ulkonäön yhtenäisyys on parasta pitää samanlaisena kaikkien tuotteiden kohdalla, jotta brändisi kuva vahvistuu entisestään.

  • Yksityiskohtiin keskittyminen – Yksityiskohdilla leikkiminen vaikuttaa tuotteen lopputulokseen. Logojen & tekstin paikan & koon, sekä yleisen ulkonäön muokkaaminen luo visuaalisesti miellyttävän tuotteen.

  • “Call-to-actionin” lisääminen – Voit tuoda tuotteelle helposti lisäarvoa vaikkapa erilaisten pakkaus-vaihtoehtojen avulla! Pakkaukseen on helppo, sekä hyödyllistä lisätä tärkeitä informaatioita, kuten yhteystietoja, sosiaalisen median käyttäjänimiä tai nettisivusi maksimoidaksesi brändisi näkyvyyden. Yhtenä vinkkinä on vaikka julkinen hashtag (#), jonka avulla tuotteiden käyttäjät voivat tuoda näkyvyyttä entisestään.

Stateginen promotuotteiden jakelu ja yhteenveto

  • Löydä itsellesi käytännöllisin jakelualusta – Promotuotteiden jakelumahdollisuudet ovat loputtomat! Kuitenkin, jotta varmasti tavoitat kampanjoinnille tärkeän kohdeyleisön, on hyvä miettiä mistä heidät parhaiten tavoittaa. Esimerkkeinä ovat alasi messut tai muut tapahtumat.

  • Maksimoi näkyvyys – Jotta tavoitat mahdollisimman monta henkilöä mainonnallasi, on hyvä harkita monen jakelualustan hyväksikäyttö, sekä laajempiin markkinointi-kampanjoihin promotuotteiden vieminen.

  • Seuraa tuloksia – Mainitsimme aikaisemmin hashtagien käytön promotuotteiden kyljessä “call-to-actionina”. Hashtag on helppo tapa seurata kuinka hyvin kampanjasi on tuottanut tulosta.

  • Analysoi ja muuntele – Tuloksia, sekä kampanjasta tullutta palautetta on hyvä reflektoida. Tämä määrittää parhaimman promotuotteen käytön tulevaisuuksien kampanjoissa.

Yhteenvetona yrityksen tulee huomioida, että rakentaessa vankkaa brändikuvaa promotuotteilla tulee huomioon ottaa strateginen lopputulos. Ymmärtäessä logotuotteiden voiman, kuinka valita oikeanlaiset tuotteet, kuinka suunnitella oikeanlainen tuote, sekä kuinka niitä tulee jakaa, yritykset voivat avata portin promotuotteiden maailmaan, joka luo yritykselle kestävän brändikuvan.

Kun aloitat matkasi liikelahjojen maailmassa, on hyvä muistaa jatkuvasti monitoroida ja arvioida promotuotteiden tuomaa vaikutusta. Näin voit jatkuvasti tehostaa brändisi näkyvyyttä, sekä parantaa yhteyttä kohdeyleisösi ympärillä. Valitsemalla oikeanlaiset tuotteet ajankohtaa ja tarkoitusta vaalien, mahdollisuutesi ovat rajattomat!

Juomapullot_omalla_logolla

My Happy Logo matkassa mukana promotuotteiden maailmaan

Me täällä My Happy Logolla tahdomme auttaa yritystäsi tekemään oikeita päätöksiä logotuotteiden valinnassa. Olemme auttamassa suunnitteluvaiheesta aina sinne asti, kun on yrityksen aika jakaa promotuotteita eteenpäin. Kahdenkymmenen vuoden kokemuksen rintaäänellä painotamme, että mikäli teillä on kysymyksiä liikelahjoihin liittyen, älkää epäröikö ottaa meihin yhteyttä!



Etsitkö tiettyä tuotetta?

Autamme sinua löytämään ja suunnittelemaan liikelahjan joka sopii tarkoituksiisi

Oletko kiinnostunut omalla brändäyksellä valmistetuista tuotteista?

Me osataan tehdä ne sulle!

Tuotevalikoima